2015. május 6., szerda

Szegélynövények...

Mikor 4-5 éve elkezdtem beültetni a kert körül futó évelő-bokor ágyásokat nem rendelkeztem elég tudással és tapasztalattal, ennek következményeként enyhén kaotikus állapotok alakultak ki.
Tavaly, kellőképpen lehiggadva lassan és módszeresen elkezdtem átültetni a virágokat.
A koncepcióm első állomása egységes képet nyújtó szegély kialakítása lett.
Szegélykövet egyenlőre nem rakunk, majd egyszer, ha kialakult a végleges forma.
Milyen is a jó szegélynövény?
Kompakt, bokros forma, amely egész nyáron , esetleg virágzás után is szép képet mutat.
Kiszámítható  - alacsony - méret, lassú, nem agresszív terjedés, ill. bokrosodás.
Az én kedvenceim:

Az abszolút favorit a palástfű. Pár éve kaptam néhány gyökérdarabot, lassan eléri az állomány a kívánt mennyiséget. virágzás után kissé szétesik, de visszavágva kb. két hét alatt szép lombot növeszt.

A másik hálás szegélynövény a tűzeső. Árnyékos helyen szebb a lombozata.

Élénkzöld levelű tűzeső apró ciklámen virágokkal virít.

Véletlenül került a repertoárba az eper, de tökéletesen megfelel a célnak. A zöld sort hihetetlenül szép árnyalatokban pompázó tűzeső töri  meg kissé. 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Légy pozitív! :-)